Mengimbau kenangan bersama JSD...

Kite bukan sesaje imbau tau...tapi dok ingat balik macam mana la aku boleh terjebak dan terus melekat dengan JSD ni...
Belek punya belek...pikir punya pikir...hurm...baru teringat 1st produk yang teringin sangat nak try si kecik cili padi masker vagina...tapi kan...sebelum decide nak cuba tu...huh! tak payah kata la kan kat fikiran ni...memang pikir macam2... Dengar nama pun...JAMU SUSUK DARA???
ni susuk spesis hape ni...scary dengar namanya... lepas tu order la masker tu kan... tapi dah ingat2 lupa order kat sapa...yang ingat agen tu student la...gara2 terbaca testimoni yg pergh!
Tapi tak done abis pun guna sepeket tu...terus macam rasa nak jadi agen...kite ni memang minat bisnes...
dari zaman sekolah dah meniaga...bawa nasi lemak berbungkus-bungkus jual kat member2 ngan cikgu2 yg sporting...kadang tu jual kuih...ye la kite ni hidup susah mestilah berusaha...walaupun kadang berjalan kaki jer pergi dan balik ke sekolah...berhujan dan berpanas...ditemani ibuku tercinta...(RINDU PULAK KAT MAMA)... T_T...eh...teremo kejap...
alhamdulillah dr penglaman itulah sampai sekarang ni minat meniaga tu sentiasa tersemat di jiwa biarpun dah keje ni...
so, pada sekitar bulan julai 2012...aku mula tercari-cari pengedar untuk mendaftar menjadi agen... Tahun tu pengedar tak berapa ramai g macam sekarang ni...cari punya cari...risik punya risik kat wall mem...daku dipertemukan dengan Hanis Shafwan... Dialah sifu yang banyak guide masa mula2 terjebak dulu...tenkiu yer sebab sudi amek jadi anak didik...
Jadinya pada 28/7/2012, aku pun mendaftarkan diri menjadi agen...Masa tu bayar RM100 dapat free 2 Jamu Pengantin Dara...
Masa tu Intim Gel dan Feminine wash baru je keluar... so sekali harung la daftar agen terus sambar jugak intim gel dan feminine wash tu...
Saya nak bisnes ada satu konsep yang saya pegang yer... AKU GUNA, AKU PUAS HATI, AKU PROMOT KAT ORANG...
So, untuk JSD ni memang semua produknya saya dah cuba...memang tak menghampakan...sebab tu la daku masih setia sampai sekarang ni...eh...panjang berjela udah ni...baru kisah nak jadik agen nih...kang la kejap g sambung part 2 yer...
Tu cer korang nengok gambo legend produk JSD tu...
Saya nak bisnes ada satu konsep yang saya pegang yer... AKU GUNA, AKU PUAS HATI, AKU PROMOT KAT ORANG...
Ha....selepas lebih kurang 3 bulan...paham sikit selok belok dan produk...
barulah diberi kekuatan untuk up lagi setangga... menjadi pengedar... masa tu kalau tak salah ingatan...pakej upgrade...1dz deep heat lotion, 1dz jamu pengantin, 1dz intim gel ngan 1dz mv rasanya...memang keluar modai lebih dekat 2k masa tu...tekad kuatkan hati ku teruskan jua...
Alhamdulillah...memang tak salah percaturan... permintaan sentiasa ada biarpun tak la sebanyak mana... Ye la jarang2 dapat promot dan sharing kebaikan JSD ni...ikut done je...bila ada masa lapang...
Tapi kan... Disaat daku sedang cuba meningkatkan diri dengan bisnes JSD ni..di saat itu la berlaku sedikit pergolakan dalam team yg daku ceburi... Mula rasa down...hilang arah kejap...
Namun memang setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnye...di saat itu la daku mula mengenali mummy kesayanganku sekarang yg sporting and supportive... Mummy Effadila yang menerajui empayar Green Ribbon...bile ek...hurm... rasanya pada 27/2/2013 daku dengan rasminya berada di bawah pimpinan mummy effa...
Best tau ‪#‎TeamGreenRibbon‬ ni...yang dok dalam team ni je tau...tak reti nak story...
Tapi yang paling best... sejak berJSD banyak sangat yang aku dapat...
1. dari kawan yang beberapa kerat...dah semakin bertambah
2. Kawan-kawan yang sentiasa memberi sokongan biarpun hanya kenal di alam maya, seperti keluar sendiri rasanya...
3. Dari zero knowledge tentang masalah wanita...now makin bertambah2 percentage knowledge kesan sharing sesama jemaah JSD dan customer
4. Motivasi serta tips2 hubungan rumahtangga
5. dan macam2 lagi la...tak yah kot nak senarai semua...

‪‎Farahdila JSD Ampang‬ #0133924969
‪‎ILoveJSD‬

Comments

Popular posts from this blog

TOMBONG

Apakah Punca Faraj longgar?

APE SEBAB MATA IKAN / JERAWAT / BISUL DLM KULIT TERJADI KAT MISS V???